- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Carrefour steekt zijn witte producten in een nieuw jasje. Voortaan ogen ze niet alleen moderner, ze krijgen ook een andere merknaam: Simpl. Hoe groot het gamma precies zal zijn, is nog onbekend. Wel wordt het concept uitgerold in verschillende landen waar Carrefour actief is, waaronder België.
Simpl, dat is het nieuwe merknaam voor de witte producten van Carrefour. De supermarktketen vond dat het tijd was om zijn laagsteprijsproducten een make-over te geven en koos daarbij niet alleen voor een modernere look, maar ook een nieuwe merknaam. Dat moet helpen om de producten aantrekkelijker te maken voor de consument. Toch zit er al meteen een klein addertje onder het gras: de naam Simpl doet bij veel klanten een belletje rinkelen. Smart discounter Lidl had in het verleden immers al een bezorgdienst per fiets met dezelfde naam, al is die dienst eind vorig jaar afgevoerd.
Hoe het nieuwe discountgamma van Carrefour er precies zal uitzien en hoeveel referenties het zal bevatten, is voorlopig nog onduidelijk. Wel weten we dat de uitrol volop bezig is en zich bovendien niet alleen beperkt tot België. Consumenten zullen het nieuwe discountmerk binnenkort immers ook in andere landen waar Carrefour actief is, kunnen terugvinden.
Het is bovendien niet de eerste keer dat de groep zijn witte producten een make-over geeft. Na de start van een naamloos gamma witte producten in de jaren ’70, pakte Carrefour in 2009 uit met Carrefour Discount. Dat was goed voor ruim 350 referenties. Toch was het merk geen lang leven beschoren omdat het het imago van Carrefour niet ten goede kwam. Daarom koos de supermarktketen opnieuw voor naamloze witte producten, zonder logo, in een sobere witte verpakking. Al komt daar nu dus ook een einde aan.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?