HNST
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
HNST
Investeringsmaatschappij Freshmen pompt 1 miljoen euro in het Belgische modemerk HNST, dat bekend staat voor zijn milieuvriendelijke jeans. Onder de investeerders vinden we grote namen uit de modesector zoals Wouter Torfs, Bart Claes (JBC) en Anne Chapelle, de vrouw achter het merk Ann Demeulemeester.
Gerecycleerd katoen (56%), geen chemicaliën, herbruikbare knopen, 100% recycleerbaar... Het jonge Antwerpse merk HNST (’honest’) beweert 'de meest duurzame jeans ter wereld' te maken. Een argument dat investeerders lijkt te verleiden: zo besloot investeringsmaatschappij Freshmen, met namen als Wouter Torfs, Bart Claes (JBC) en Anne Chapelle, bekend van het merk Ann Demeulemeester, 1 miljoen euro te pompen in het bedrijf en zo aandeelhouder te worden van de onderneming te worden. Het bedrijf verkocht zo’n 5.000 broeken sinds zijn oprichting in 2021, aanvankelijk online en later ook in fysieke winkels. Zo is het modemerk ondertussen te vinden in Leuven, Gent, Mechelen, Antwerpen, in 3 Franse winkels en zelfs in Tokio. Voor dit jaar wil HNST zijn verkoop verdubbelen. Bovendien moet de kapitaalinjectie helpen om uit te breiden naar andere markten als Duitsland en de Verenigde Staten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?