- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Het zijn hectische tijden geweest voor Xavier Rombouts, CEO van Rombouts Koffie. Maar tijdens de coronacrisis was er ook tijd voor bezinning. “We hebben goed kunnen nadenken over de toekomst en waar we naartoe willen.”
Ons gesprek met Xavier Rombouts gebeurt telefonisch, tijdens een van de weinige momenten die de CEO van Rombouts Koffie nog vond in zijn agenda, ergens in mei, wanneer de lockdown versoepeld werd. “Het is een verschrikkelijk drukke tijd, nu veel zaken aan het heropstarten zijn. De horeca heeft lang moeten wachten, maar kan nu hernemen. Dat is ook voor ons goed nieuws: naast retail en business to business is het één van de pijlers van ons bedrijf. In het begin van de coronacrisis had ik het ook zo druk: plots had ik op één dag tien online vergaderingen. Dan schrik je wel even. Ik heb er vooral uit geleerd dat online meetings minder goed zijn dan fysieke meetings. De interactie is anders. Minder goed, vind ik.”
Rombouts Koffie is een volledig Belgisch bedrijf, met een fabriek in Aartselaar, provincie Antwerpen. Het stelt 550 mensen tewerk en heeft een omzet van om en bij 120 miljoen euro. Het koffiebedrijf wil aanwezig zijn op alle plaatsen en tijdstippen waarop mensen koffie drinken: thuis, op het werk (B2B) en in de horeca, de drie pijlers van de onderneming. “Voor ons is het belangrijk dat we onze fabriek in België hebben, we spelen onze Belgische identiteit uit waar en wanneer we kunnen. We zijn het belangrijkste Belgische A-merk in koffie. Douwe Egberts is heel aanwezig op onze markt, maar zij werken vanuit Nederland. Ons koningshuis is klant van Rombouts, net als de Rode Duivels. Belgischer kan niet.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?