- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Griekse yoghurtbedrijf Chobani, opgericht door miljardair Hamdi Ulukaya, maakte zopas bekend niet te zijn ingegaan op een bod van drankgigant PepsiCo en andere investeerders.
Na vorig jaar door verschillende geïnteresseerden te zijn benaderd, werkte Chobani samen met Goldman Sachs Group om een eventuele verkoop te verkennen. De nu door het yoghurtbedrijf genomen beslissing om af te haken, is gedeeltelijk aan de voorwaarden te wijten. Want terwijl Chobani bereid was om een minderheidsaandeel te verkopen, waren externe investeerders, waaronder PepsiCo, vragende partij voor een meerderheidsaandeel in het bedrijf. Maar naar eigen zeggen hecht Chobani echter veel belang aan de onafhankelijkheid van zowel het merk als van het bedrijf.
Investeringsgesprekken van Coca-Cola Co, grootste rivaal van PepsiCo, met Chobani sprongen in oktober reeds af. Eén van de andere bedrijven dat ook interesse toonde in de Griekse yoghurtfabrikant was organisch voedselproducent WhiteWave Foods.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?