iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Zalando heeft zopas aangekondigd dat het zijn groeistrategie heeft aangepast. Het bedrijf heeft als doel om tussen nu en 2028 een jaarlijkse omzetgroei van 5 à 10% te behalen en een EBIT-marge van 6 à 8% in 2028.
Zalando verandert zijn e-commercestrategie. Door zich te richten op de twee groeipijlers B2C en B2B wil het platform een groter deel van de online markt bestrijken en de relaties met klanten en partners versterken. "De strategie zal de groei aanjagen tot 2028", schrijft Zalando. Het bedrijf verwacht een jaarlijkse groei in omzet en bruto goederenvolume (GMV) van tussen de 5% en 10% tussen nu en 2028, evenals een aangepaste groei van de EBIT-marge van 6% à 8% in 2028.
In B2C wil het bedrijf het verschil maken dankzij nieuwe manieren om producten aan te bieden, zoals Zalando's mode-assistent. In B2B werkt Zalando aan zijn logistieke infrastructuur om meer merken en handelaars aan te trekken. Op dit moment biedt het modeplatform meer dan 6.000 verschillende merken aan op zijn platform. Zalando heeft de ambitie om het eerste pan-Europese e-commerce ecosysteem op te bouwen dat gespecialiseerd is in deze categorieën. "We zullen categorieën zoals Sport en Kids & Family uitbreiden tot onderscheidende proposities, meer inspiratie bieden en gepersonaliseerde diensten brengen, zoals onze maatadviestool, aangedreven door computer vision en Artificial Intelligence”, vertelt Fabio Baum, general manager Benelux & Nordics bij Zalando. “Daarnaast blijven we focussen op het brengen van een lokaal relevant assortiment naar Belgische klanten, van lokale helden, zoals Cycleur de Luxe en Kipling, tot wereldwijde merken.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?