Zalando is het herfst/winterseizoen goed begonnen. Het bedrijf heeft een sterke groei geboekt in het derde kwartaal. De omzet steeg met 5,0% en het aantal actieve klanten bereikte 50,3 miljoen. 

Zalando heeft positieve cijfers over het derde kwartaal gepubliceerd. Ten eerste steeg het verkoopvolume (Gross Merchandise Value) met 7,8% tot € 3,5 miljard. De aangepaste EBIT steeg van 23 miljoen euro naar 93 miljoen euro voor het kwartaal, wat neerkomt op een marge van 3,9%. De omzet steeg ook, met 5,0% tot 2,4 miljoen euro. In het persbericht belicht Zalando zijn B2C en B2B activiteiten. Beide lieten positieve trends zien, met een B2C omzetstijging van 4,3% en een B2B omzetstijging van 11,1%. “We hebben een toename gezien in klantbetrokkenheid nu de consumentenvraag aantrekt, terwijl het herfst/winterseizoen in de hele sector sterker van start is gegaan dan vorig jaar”, zegt Fabio Baum, Zalando's general manager voor de Benelux en Scandinavische landen. Zalando onthult dat het aantal actieve klanten in het derde kwartaal met een half miljoen is gestegen tot 50,3 miljoen.