- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Kledingketen ZEB laat zich van zijn meest solidaire kant zien en schenkt zo’n 200.000 waardebonnen aan het ziekenhuis- en woonzorgpersoneel. Dat komt overeen met een bedrag van maar liefst vier miljoen euro.
In deze moeilijke tijden is het solidariteit dat ons door de crisis loodst. Verschillende retailers en merken pakken uit met leuke acties om het personeel in ziekenhuizen en in woonzorgcentra een hart onder de riem te steken. Dat geldt ook voor kledingketen ZEB. De keten schenkt maar liefst 200.000 waardebonnen, goed voor zo’n vier miljoen euro, aan het ziekenhuis- en woonzorgpersoneel.
Concreet kunnen bedrijven uit de zorg via https://www.zeb.be/nl/heldenvandezorg bonnen aanvragen voor hun werknemers. Die zullen vervolgens per post worden opgestuurd, waarna de werkgever ze kan verdelen onder het personeel. Elke medewekers heeft recht op een bon van 20 euro die hij vervolgens tussen 15 mei en 21 juni kan gebruiken bij alle fysieke winkels van ZEB. De actie geldt niet op de webshop van de kledingketen.
“Bij het uitbreken van de coronacrisis, zijn onze mensen noodgedwongen thuis moeten blijven, terwijl in de ziekenhuizen en woonzorgcentra dag en nacht doorgewerkt werd en mensen hun leven riskeerden voor anderen. Gaandeweg groeide er op de winkelvloer het idee om deze helden een hart onder de riem te steken en iets terug te doen”, verklaart Luc Van Mol, CEO van ZEB. “Nu onze winkels terug open gaan, willen we alle zorgverleners extra in de watten leggen en bedanken met deze attentie”.
Naast het schenken van 200.000 waardebonnen, maakt ZEB zich ook klaar voor een heropening vanaf 11 mei. De kledingketen benadrukt dat het alle mogelijke maatregelen heeft genomen om de veiligheid van de klanten en medewerkers te garanderen. Zo zal bijvoorbeeld slechts de helft van de capaciteit van de paskamers gebruikt worden en direct na gebruik gedesinfecteerd worden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?