Zeeman
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Zeeman
Zeeman breidt zijn tweedehandsaanbod Re-use uit naar 2 nieuwe locaties. Na Merksem en Genk, zijn nu ook Brussel en Berchem aan de beurt.
44% van de Belgen kocht in 2023 tweedehandsproducten, goed voor een stijging van bijna 6% in vergelijking met 2022. Om in te spelen op deze groeiende trend heeft Zeeman besloten om zijn tweedehandsaanbod, dat het in 2021 in Nederland en België gelanceerd had onder de naam ‘Re-use’, uit te breiden naar twee extra locaties. Het aanbod was al verkrijgbaar in de winkels in Merksem en Genk, maar daar komen vanaf 3 mei ook Brussel en Berchem bij. Voor de verkoop van tweedehandskleding werkt de keten samen met Het Goed, een sociale onderneming met diverse kringloopwarenhuizen en textielsorteercentra in Nederland. “Na het succes in Genk en Merksem waren we vastbesloten om de tweedehandsmarkt verder te verkennen”, zegt Arnoud van Vliet, MVO & kwaliteitsmanager bij Zeeman. “Er wordt nog steeds te veel kleding weggegooid en daar willen we iets aan doen. Ons doel is om ons tweedehandsinitiatief verder uit te breiden.”
Naast de verkoop van tweedehandskledij, biedt Zeeman klanten ook de mogelijkheid om hun gebruikte kleding te doneren in een inzamelbox die ze terugvinden in alle Zeeman-winkels. Het Goed controleert en sorteert vervolgens de ingezamelde kledingstukken, waarna ze deze beschikbaar stelt in haar winkels. Zeeman koopt ook kleding van Het Goed over om onder het label Re-use te verkopen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?