bol.
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
bol.
E-commerceplatform bol.com verandert na bijna 25 jaar van naam. Zo is het niet langer bol.com, maar wel bol. Ook de huisstijl krijgt een opfrisbeurt, met meer speelse vormgeving en kleurgebruik.
De e-commercegigant heeft beslist om het laatste deel van zijn naam te schrappen omdat het vindt dat het voor klanten ondertussen wel duidelijk genoeg is dat bol een online winkel is. Daarnaast past het ook zijn huisstijl aan: die krijgt een meer speelse vormgeving en kleurgebruik. De eerste campagne in de nieuwe stijl is de wonen-campagne die vanaf oktober is te zien. De merkverandering zal geleidelijk aan worden doorgevoerd. “De oude visuele stijl zal ook nog regelmatig te zien zijn, bijvoorbeeld op verpakkingen, omdat die niet zomaar worden weggegooid”, klinkt het bij het e-commerceplatform.
Boukje Taphoorn, chief marketing & sustainability officer bij bol, licht de veranderingen toe: "We zijn inmiddels zoveel meer dan een website, ook een app en daarnaast actief op sociale mediakanalen. We voelen ons meer bol dan bol.com. En belangrijker nog, klanten noemen ons al zo. Het wordt al informeel gebruikt, wij maken het nu officieel."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?