- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De robots zijn gearriveerd! Artificial Intelligence (AI) klinkt allicht als een ver-van-mijn-bed-show, maar niets is minder waar. Uit een recente bevraging van The Retail Academy is gebleken dat de kennis omtrent de mogelijkheden van AI, om het zacht uit te drukken, suboptimaal is. Maar liefst 95,8% van de bevraagden gaf aan een zéér beperkte kennis te hebben van de mogelijkheden die AI kan hebben voor hun bedrijf. Vaak wordt AI gebruikt als een buzzwoord dat in vele oren synoniem staat aan een verre toekomst, waar we ons vandaag nog geen zorgen over moeten maken. Hoog tijd om wakker te worden. AI is hier! En het is op dit eigenste moment al in gebruik bij de disruptors die de retail sector door elkaar schudden.
The Retail Academy, onderdeel van Gondola Group, nam in samenwerking met PwC het initiatief om de Belgische retailwereld in te lichten over de mogelijkheden die vandaag toepasbaar zijn dankzij AI. Doorheen gesprekken met experts wereldwijd werd een selectie gemaakt van applicaties die op dit moment het meest geschikt zijn om Belgische ondernemingen naar het volgende niveau te tillen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?