Niet één, maar drie goede redenen om naar Shopper & Trade Marketing 3.0 te komen
Op 30 augustus vindt in het Google House in Brussel de opleiding annex evenement Shopper & Trade Marketing 3.0 plaats. We geven u drie hele goede redenen waarom u erbij moet zijn.
1.Leer hoe data de waarde van trade & shopping marketing verhogen
Zowat iedereen in de marketing- en verkoopwereld heeft vandaag de mond vol van data. Logisch: gegevens schenken op een voorheen ongekende manier inzicht in wat consumenten denken en hoe ze handelen. Vroeger waren het fabrikanten en retailers die de zaken in handen hadden, vandaag is het meer dan ooit de consument die bepaalt welke richting het uit gaat. Meer dan reden genoeg dus om de nadruk te leggen op de doelgerichte verzameling van data. Maar wat vang je aan met alle data die je hebt en hoe kan je ze gebruiken om concreet de resultaten van marketing- en promotie-acties te verhogen? Die vragen worden op 30 augustus beantwoord door professionals die bezig zijn met data en de verwerking ervan voor marketingdoeleinden. Ze leggen uit hoe je data omzet in concrete resultaten en illustreren dat met voorbeelden uit de praktijk.
2.Luister naar hoe retailers data inzetten
Retailers willen zoveel mogelijk te weten komen over hun klanten om ze zo goed mogelijk te bedienen. Evident? Jazeker, maar in een tijd waar data in grote hoeveelheden beschikbaar zijn, is het ook niet zo evident, zeker niet wanneer data niet altijd oordeelkundig gebruikt worden. Eén van de belangrijke thema’s is dat fabrikanten en leveranciers enerzijds en retailers anderzijds de handen in elkaar moeten slaan om de consument zo goed mogelijk te bedienen. Vandaag vinden dat soort samenwerkingen nog te weinig plaats. Verschillende topsprekers, waaronder Bart Vandenreijt, directeur CMI bij Carrefour, en Lionel Soccal, industry manager retail & e-commerce bij Google, komen spreken over de voordelen van het delen van data en het koppelen van gegevens van consumenten aan B2B data.
3.Topsprekers uit de sector
De wereld van de retail evolueert snel, zo snel dat je op verschillende gebieden tegelijk thuis moet zijn: thuislevering, e-commerce, fysieke winkel, enzovoort. Het komt er dus op aan om van – letterlijk en figuurlijk – verschillende markten thuis te zijn. Om die kennis bij te spijkeren en zo up-to-date mogelijk te houden, selecteerden we sprekers die met beide voeten in de praktijk staan en vanuit die ervaring heel wat kennis opgebouwd hebben waarmee u uw voordeel kan doen. Zo zijn er naast de al eerder vermelde Bart Vandenreijt (Carrefour) en Lionel Soccal (Google) ook nog Davy Van Raemdonck (head of shopper research bij GfK), Bob Hermans (eBusiness manager bij Nestlé), Dominique Vercraeye (CEO Insights Division Kantar) en Sabine Selos (commercial category & franchise director bij PepsiCo).