- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Franse postorderbedrijf 3Suisses is exclusieve onderhandelingen gestart met Domoti. Het e-commercebedrijf uit Lille zou zowel de Belgische als de Franse activiteiten overnemen.
Domoti is gespecialiseerd in verkoop op afstand voor senioren, met merken als Temps L en Becquet. Het Franse bedrijf werd gekozen uit verschillende mogelijke overnemers, waarvan de identiteit niet werd bekendgemaakt. Domoti zou nu voor een onbekend bedrag de 40 werknemers van 3Suisses France en de 18 werknemers van de Belgische tak overnemen, alsook alle rechten op het merk 3Suisses. Hoewel voor de overname nog groen licht moet krijgen van de Franse mededingingsautoriteit, mikt Domoti erop de deal in het eerste semester van 2017 nog af te ronden. Eerder nam Domoti vorig jaar al Becquet over van 3Suisses.
3Suisses heeft het al jaren moeilijk om op te boksen tegen de Amazons van deze wereld. Het bedrijf stopte in 2014 al met de verspreiding van zijn beroemde papieren catalogus, om zich volledig op de e-commerce te richten. Vorig jaar kondigde het bedrijf echter aan dat het ook zijn e-commerce-activiteiten wou verkopen, en zich zou gaan concentreren op dienstverlening aan andere e-commercebedrijven. Sinds 2009 sneuvelden al een duizendtal banen bij de Franse groep.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?