50 banen op de dool bij FNG door herstructurering
- FNG voert een herstructurering door om haar marktpositie te verstevigen
- Een 50-tal werknemers dreigen hun werk te verliezen
- Tegelijk worden er een 10-tal nieuwe jobs in het digitale domein gecreëerd
Modegroep FNG, bekend van onder meer Miss Etam, Steps en Claudia Sträter wil haar marktpositie verstevigen en heeft daarom besloten om een grote herstructurering door te voeren op zijn Nederlandse hoofdkantoor. 50 medewerkers dreigen hun job te verliezen. Daarnaast wordt Richard Turk de nieuwe Managing director voor FNG Nederland.
Er zijn veranderingen op til bij modegroep FNG, onder meer bekend van merken als Miss Etam, Steps en Promiss. Niet alleen heeft de groep Richard Turk benoemd als de nieuwe managing director voor Nederland, ook wil het zijn marktpositie verstevigen via een herstructurering. Concreet wil het zijn organisatiemodel vereenvoudigen door alle afdelingen opnieuw in te richten en fysiek samen te brengen in het kantoor in Dienem. Naar alle verwachtingen zou de nieuwe organisatie tegen begin 2020 operationeel moeten zijn.
Ter verduidelijking, het nieuwe organisatiemodel is gebaseerd op 2 pijlers: brandteams en gespecialiseerde disciplines. Ten eerste krijgt elk merk zijn eigen brandteam, dat continu bezig is met het aanscherpen en bewaken van het DNA van het respectievelijke merk. Daarnaast zet FNG een grote stap vooruit bij de integratie van functionele commerciële disciplines zoals de (online)saleskanalen, de marketingcommunicatie en productie, inkoop, en merchandising. Op die manier wil het bedrijf een maximale synergie creëren. Tot slot investeert de groep aanzienlijk in het verder ontsluiten, analyseren en innovatief toepassen van data als integraal onderdeel van haar bedrijfsprocessen en digitale groeistrategie.
De herstructurering betekent echter geen goed nieuws voor de medewerkers van het bedrijf. Ruim 50 banen zijn bedreigd, al worden er tegelijk wel een 10-tal nieuwe jobs in het digitale domein gecreëerd.
“Deze structuurwijziging resulteert in een modern georganiseerde fashion(retail) groep met een kosten efficiënte structuur maar vooral maximale scherpte en klantfocus in de merken en operationele excellentie binnen de functionele disciplines”, reageert Richard Turk. “Tegelijkertijd realiseren wij vanuit de structuur een grote flexibiliteit om de strategische uitdagingen in de complexe markt niet alleen het hoofd te bieden maar juist proactief aan te kunnen gaan. Met andere woorden, op deze manier maken we FNG Nederland Fit for the Future.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?