Na drie jaar onder Nederlands management te hebben gestaan, verandert Hunkemöller weer van eigenaar. De Amerikaanse investeringsmaatschappij Redwood Capital Management wordt de nieuwe eigenaar van Hunkemöller. Op hun programma? Het moderniseren van meer dan 150 winkels, het openen van minstens 15 nieuwe boetieks en het lanceren van een nieuw e-commerce platform.

Hunkemöller verandert opnieuw van eigenaar. De lingerieketen werd in 2022 door de Amerikaanse investeringsgroep Carlyle Group Inc verkocht aan Parcom en Opportunity Partners en is nu weer in handen van de Amerikaanse investeringsgroep Redwood Capital Management. Als enige eigenaar van Hunkemöller zet de groep zich volledig in voor de groei en het succes van het bedrijf op de lange termijn. Door het versterken van de financiële basis via een herstructurering van bestaande schulden en nieuwe investeringen in eigen vermogen, versnelt de overname de transformatie die bezig is bij Hunkemöller. Om de uitdagingen van het huidige economische klimaat aan te gaan, heeft de keten een uitgebreid transformatieprogramma gepland. Het bedrijf legt nu sterk de nadruk op het verbeteren van de klantervaring, productinnovatie en operationele uitmuntendheid. “De eerste positieve resultaten zijn al zichtbaar, met name in de gerenoveerde winkels in Utrecht, Hannover, Oberhausen, Konstanz, Waalwijk en Maastricht”, schrijft het bedrijf. En de keten heeft nog grootse plannen. Zo wil het 150 winkels moderniseren, ten minste 15 nieuwe boetieks openen in snelgroeiende markten en een nieuw e-commerce platform en loyaliteitsprogramma lanceren. Ter herinnering: 2024 was geen goed jaar voor de keten: er werden 45 winkels gesloten en de omzet daalde met ongeveer 8%. Om deze situatie te verhelpen, kon de lingerieketen profiteren van een aanvullende financiering van 50 miljoen euro.