- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Bierbrouwer AB InBev België begint een rechtszaak tegen discountketen Aldi. De brouwer vindt dat het logo en de verpakking van het Aldi-bier Buval te hard lijkt op dat van haar merk Jupiler.
AB InBev had in september al aangekondigd te bekijken of het stappen zou ondernemen tegen Aldi. Nu trekt de brouwer ook effectief naar de rechter. “Jupiler is het populairste biermerk van België met een lay-out die bij iedereen bekend is. Wij willen onze rechten op de verpakking beschermen om verwarring te voorkomen bij de consumenten”, zegt het bedrijf. AB InBev vraagt dat de huidige verpakkingen van Buval uit de rekken gehaald worden.
Aldi liet eerder al optekenen niet akkoord te zijn met de beschuldigingen. “De Buval pils heeft recent enkele wijzigingen ondergaan, maar de kleurencombinatie wit-zwart-rood gebruiken wij al jaren. AB Inbev heeft ons daarop nog nooit aangesproken. Wij zijn ons dan ook van geen kwaad bewust, en zijn het ook niet eens met de stelling dat er ‘veel gelijkenissen’ zijn”, aldus Aldi in een schriftelijke reactie in september.
Een uitspraak in de zaak wordt eind januari of begin februari verwacht.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?