Jims, de fitnessketen van Colruyt Group, krijgt een nieuwe kapitaalinjectie. Na een investering van 11 miljoen euro in 2021 kort na de overname, pompt Colruyt Group nu nog eens 40 miljoen euro in de keten. Dat meldt De Tijd.

Colruyt Group kocht in 2021 fitnessketen Jims, de belangrijkste concurrent van Basic-Fit. De groep pompte toen 11 miljoen euro in de keten. Sindsdien is het aantal clubs gestegen van 27 naar 40, en vervolgens naar 83 na de overname van de NRG-keten afgelopen december. Toch is de keten nog steeds verlieslatend. Daarom heeft Colruyt Group beslist om opnieuw geld te investeren in de keten, meer bepaald zo’n 40 miljoen euro. Volgens de groep boekte Jims een positieve bedrijfswinst voor afschrijvingen (ebitda) en zit de bedrijfswinst (ebit) “dicht bij break-even”, klinkt het in De Tijd. “Jims is nu operationeel winstgevend, maar is de afgelopen jaren snel gegroeid”, verklaart woordvoerster Hanne Poppe. Colruyt Group legt ook uit dat de kapitaalinjectie dient om de overname van de NRG-keten te financieren en de zalen om te vormen volgens het Jims-concept. Hoewel de groep andere verlieslatende dochterondernemingen heeft afgestoten, zoals DreamLand en DreamBaby, blijft het vertrouwen houden in het potentieel van zijn fitnessketen. “Jims ziet zijn omzet jaar na jaar stijgen, het aantal leden neemt toe en de gemiddelde besteding per lid stijgt. Het is een zeer belangrijk merk en van strategisch belang voor Colruyt Group. We gaan dan ook volop door met dit merk”, vertelt de woordvoerster.