- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Modeketen Abercrombie & Fitch sluit begin volgend jaar zijn winkel in Brussel. Het bedrijf verkeert al een tijdje in slechte papieren en hoopt het kledingmerk nog te kunnen redden door zich te focussen op kleinere winkels.
Vanaf 9 januari 2021 is het over en uit voor de Abercrombie & Fitch-winkel op de Waterloolaan in Brussel. De Amerikaanse modeketen verkeert al een tijdje in slechte papieren en de coronacrisis maakt het er niet beter op. Eerder sloot het bedrijf al zijn filiaal in Parijs en binnenkort volgen ook de winkels in München, Madrid en Londen. Het bedrijf hoopt het kledingmerk nog te kunnen redden door meer te focussen op kleinere winkels. Dat het al een tijdje slechter gaat met de keten heeft onder meer te maken met de stevige concurrentie waar het bedrijf mee moet afrekenen, de coronacrisis en de vele schandalen die het imago van de keten in de loop der jaren hebben aangetast. Zo werd Abercrombie & Fitch meermaals beschuldigd van discriminatie en racisme, en kwam de voormalige CEO Mike Jeffries nog in opspraak nadat hij zei dat zijn kledingmerk enkel bedoeld was "voor jonge, magere en aantrekkelijke mensen en dus niet voor iemand met een maatje 38". Die schandalen zorgen voor een flinke daling in de verkoopcijfers en zorgden ervoor dat klanten steeds vaker wegbleven. Een schril contrast met de opening van de Brusselse Abercrombie & Fitch-winkel in 2011, toen stonden fans in lange rijen aan te schuiven om als eerste in de winkel te mogen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?