- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sander van der Laan, CEO van Albert Heijn, zegt dat frauderende leveranciers “de klant misleiden” en zo hun vertrouwen in gevaar brengen. Dat zegt hij in een brief die bij het personeelsblad Ahá bijgevoegd is.
“Wat er is gebeurd met paardenvlees en elders in de wereld met eieren en vis, is fraude door (toe)leveranciers. Wij voelen ons in onze relatie met onze klant in ons hemd gezet door leveranciers die de klant misleiden. (…) Zij brengen met hun gedrag niet alleen het vertrouwen van de klant, maar ook ons mooie merk in gevaar”, klinkt het in de brief.
Ook in een product van Albert Heijn (diepvrieslasagne) werd paardenvlees teruggevonden. Dat betreurt van der Laan naar eigen zeggen, maar hij vindt dat Albert Heijn alles gedaan heeft wat het kon. “Daar balen we natuurlijk enorm van, maar we zijn blij dat we er zelf alles aan hebben gedaan om te waarborgen dat onze producten ingrediënten bevatten die op het etiket staan” zegt hij daarover. De retailer haalde de lasagne na het uitbreken van het Findus-schandaal uit voorzorg uit de rekken te halen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?