- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Supersoap: dat is de naam van de serie die Albert Heijn op de markt brengt via zijn kanaal Appie Today. Momenteel zijn de opnames nog in volle gang, maar de soap komt normaal volgende maand uit. Dat meldt Distrifood.
Vorig jaar lanceerde Albert Heijn zijn eigen televisiezender, Appie Today. Op die manier probeerde de retailer het hart van de jongere generatie voor zich te winnen. Nu gaat Albert Heijn nog een stapje verder door zijn eigen soap uit te brengen. Volgens Monique Bergers, hoofdredacteur van Appie Today, kwam er van het winkelpersoneel regelmatig de vraag of Appie Today niet eens een soap wilde maken over het leven in de supermarkt. “We willen laten zien dat de supermarkt een afspiegeling van de maatschappij is”, vertelt Bergers.
De verhaallijn voor Supersoap is gebaseerd op waargebeurde verhalen. Daarvoor ondervroeg het team van Appie Today onlangs een groot aantal medewerkers, supermarktmanagers en regiomanagers.
Momenteel zijn de opnames nog in volle gang. Toch lekte al uit dat de hoofdrollen gespeeld zullen worden door professionele acteurs. Winkelmedewerkers fungeren daarentegen als figuranten. Als alles goed gaat, zal de eerste aflevering van Supersoap over ongeveer een maand te zien zijn op Appie Today.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?