- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aldi is klaar om zijn eerste stappen op de Italiaanse markt te zetten. De retailer wil nog voor het einde van het jaar 45 vestigingen openen.
Twee jaar geleden verkende de hard discounter voor het eerst de Italiaanse markt. Toen opende het bedrijf zijn eerste distributiecentrum in Oppeano en huldigde het zijn Italiaanse hoofdzetel in Verona in. Op 1 maart volgen eindelijk de tien eerste winkels die hun deuren in Lombardije en Venetië zullen openen, meer bepaald in Bagnolo Mella, Cantù, Castellanza, Curno, Peschiera del Garda, Piacenza, Rovereto, San Donà die Piave, Spilimbergo en Trento.
Aldi wil tegen het einde van 2018 meer dan 45 verkooppunten openen en zijn personeel verdubbelen. De retailer hoopt zo actief te zijn in 8 noordelijke regio’s en in Toscane. Momenteel is de discounter nog op zoek naar locaties die zo’n 1.000m2 tot 1.500m2 aan winkeloppervlakte bieden.
Volgens de Duitse Retail Blog (een onderdeel van Lebensmittel Zeitung) schiet Aldi echter te laat in actie. Italië telt immers meer dan 4.800 discount supermarkten. “Gemiddeld komen er de laatste tijd jaarlijks zo’n 60 à 80 winkels bij”, onderstreept de Retail Blog. Rexe, Penny en Lidl deden hun intrede op de Italiaanse markt al in de jaren 90. Lidl is ondertussen zelfs uitgegroeid tot de n°2 discounter in Italië en heeft er maar liefst 600 vestigingen.
De eerste foto’s van de nieuwe winkels tonen dat het nieuwe Aldi concept behouden blijft. Niet alleen is de winkel helder en ruim, en heeft het verse en bioproducten, maar de klant kan er ook terecht voor een gezellige koffie en dat in een modern interieur. We zouden ons bijna in een Lidl of the Future wanen…
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?