- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gisterenavond kleurde het Atomium rood. Een actie waarmee Jupiler haar nieuwe grootschalige Rode Duivels-campagne #ALLINRED voorstelde. Het biermerk zet de grove middelen in met een tv-campagne, supportersmateriaal voor de horeca en gadgets en promo’s voor de retail.
Na de “We Are Ready”-campagne tijdens het WK voetbal twee jaar geleden, zet Jupiler dit jaar opnieuw sterk in op ons nationale elftal. In de aanloop naar het EK voetbal, dat deze zomer plaatsvindt in Frankrijk, wordt in maart de aftrap gegeven aan een nieuwe grootschalige campagne. De aankondiging van #ALLINRED gebeurde alleszins met een stunt van jewelste: speciaal voor Jupiler kleurde het Atomium helemaal rood op 17 februari.
Ten eerste zal een tv-spot met de Rode Duivels van maart tot juli op tv en in de cinema te zien zijn waarin verschillende Rode Duivels zich rood schilderen. Naast advertenties online en in gedrukte media zullen de beelden van de campagne eveneens in het straatbeeld en op trams in de grote steden te zien zijn.
De campagne zal ook niet onopgemerkt voorbij gaan in supermarkten. De Jupiler-producten worden aangeboden in unieke verpakkingen met de afbeeldingen van de spelers (18 designs). Jupiler zal ook tal van gadgets aanbieden in de supermarkten, zoals een omkeerbare cape (half cape, half tricolore vlag).
Via een online campagne zullen diverse tools aan het grote publiek aangeboden worden om het “rode” gevoel op te roepen en te verspreiden. Zo komt er een downloadbare #ALLINRED-coverfoto voor gebruik op sociale media. Via de Jupiler Facepainter zal je naar analogie met het campagnebeeld ook een profielfoto van jezelf kunnen inladen en deze bewerken door verfstrepen op je gezicht aan te brengen.
“Geen enkel merk wekt zo’n grote associatie op met de Rode Duivels als Jupiler. De Rode Duivels zijn nummer 1 in de wereld, Jupiler nummer 1 in België. Samen zijn we trots om vaandeldrager te zijn van ons land. Onze campagne omhelst zowel de caféganger, de thuissupporter als het grote publiek dat terug massaal achter de ploeg zal staan”, zegt Sven Meeuwissen, Jupiler Marketing Manager.
De sterke connectie tussen Jupiler en de Rode Duivels komt niet uit het niets. Jupiler is namelijk al meer dan 25 jaar een vaste partner van de Koninklijke Belgische Voetbalbond.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?