- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Japanse bierbrouwer Asahi Group heeft een bod gedaan op enkele biermerken van SABMiller. De Japanners willen het Nederlandse Grolsch, het Italiaanse Peroni en het Engelse Meantime overnemen.
Vorige maand was het nog een gerucht, maar ondertussen heeft Asahi wel officieel een bod gedaan op Grolsch en Peroni. Ook het Engelse Meantime wil de Japanse brouwer van SABMiller overnemen.
De driemerken staan te koop omdat SABMiller gaat fuseren met AB InBev. Om toestemming te krijgen voor de fusie van de Europese mededingingsautoriteiten moet eerst van enkele merken afstand genomen worden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?