- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aveve, onderdeel van Arvesta, riep vanochtend de pers digitaal bij elkaar voor een belangrijk moment in het bijna 120-jarige bestaan, een hoogdag voor een sterk merk zoals communicatieverantwoordelijke Stéphanie Deleul het omschreef. Aveve Retail en Aveve Professional gaan voortaan onder eenzelfde, nieuw logo door het leven.
Stefan De Clercq, BU Director Franchise en Retail benadrukte allereerst het belang van het merk Aveve binnen Arvesta, een huis met in totaal 40 verschillende merken: “Aveve (Retail en Pro) zorgt voor ongeveer 50% van de omzet van de groep. Retail omvat 250 winkels, 50 in eigen beheer en 200 onder franchising, die samen meer dan €300 mio omzet genereren en voor het dertiende jaar op rij verkozen werden tot Beste Winkelketen van België in de categorie Tuin en Dier. We blijven groeien, vooral in de winkels waar vorig jaar ons nieuwe winkelconcept werd uitgerold.” Ann Vandecruys, Sales Director: “Onze winkel hebben een uniek concept met 60% van de omzet in voeding voor mens en dier, marktleider in thuisbakken en focus op de korte keten en producten van Belgische oorsprong. Het nieuwe winkelconcept en baseline benadrukten al dat Aveve haar klanten plezier wil geven, samen met authenticiteit. Het nieuwe logo zorgt ook voor eenvoud.” Dat is ook belangrijk voor het professionele Aveve, service provider voor de land- en tuinbouwmarkt, dat ook passie wil uitstralen en een jonger publiek wil aanspreken.
Een blaadje als inspiratie voor het nieuwe logo.
Het nieuwe logo verlaat het pad van de kleuren geel en blauw en focust nog enkel op groen. De styling wordt ook doorgetrokken naar de winkels (buitenzijde met houtaccenten), de verpakkingen, de vrachtwagens, folder, … De implementatie verloopt stapsgewijs en moet pas tegen eind 2022, begin 2023 volledig afgerond zijn. Dit jaar worden alvast de 50 winkels die reeds het nieuwe concept voeren, aangepast. Volgend jaar volgen nog eens 35 winkels. De primeur voor het nieuwe logo zijn voorbehouden voor de winkel van Edegem en de productiesite van Merksem.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?