- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na skimateriaal gaat A.S. Adventure ook zomer- en kampeermateriaal zoals tenten en rugzakken verhuren. Op die manier hoopt de keten een nieuwe doelgroep aan te trekken.
A.S. Adventure wil inspelen op de trend naar een circulaire economie. Daarom wil het naast zijn skimateriaal, dat de keten al enkele jaren verhuurt, nu ook zomer- en kampeermateriaal zoals rugzakken, tenten of kajaks gaan verhuren. Op die manier gaat de keten zijn concurrent Decathlon achterna, die sinds oktober 2020 tenten en fietsen verhuurt. Concreet gaat A.S. Adventure 50 producten verhuren, waaronder materiaal voor te kamperen, trekking, fietsen, wandelen en watersporten. Het gamma is verkrijgbaar in 10 van de 40 Belgische winkels. Bovendien zal ook het aanbod aan wintermateriaal om te huren verder worden uitgebreid tegen de winter, benadrukt het bedrijf. Met zijn uitgebreidere verhuurassortiment hoopt A.S. Adventure een nieuw klantensegment te bereiken. De keten richt zich namelijk op klanten die het materiaal liever eerst testen vooraleer het te kopen. Door hen die kans te geven hoopt de keten hen te overtuigen om uiteindelijk toch over te gaan tot een aankoop.
De stap naar een meer circulaire economie past perfect in de nieuwe groeistrategie die de groep recent heeft voorgesteld. Er waait sinds kort namelijk een nieuwe wind bij A.S. Adventure Group, de holding boven A.S. Adventure (en ook Bever en Juttu). Zo veranderde de groep van naam (voortaan Yonderland) na een stevige financiële herstructurering en kreeg het 85 miljoen euro aan schulden kwijtgescholden, een ingreep waarbij de banken de helft van de aandelen in handen kregen. De groep verwelkomde ook twee nieuwe leden in de Raad van Bestuur.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?