- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Bakker Belgium, onderdeel van Greenyard, en Delhaize hebben een strategische value chain overeenkomst getekend. Op die manier wordt Bakker Belgium de toegewijde dienstverlener voor verse groenten en fruit voor Delhaize in België.
Ahold Delhaize en Bakker Belgium hebben er al een lange historische relatie opzitten. Daarom werd het bedrijf uiteindelijk door Delhaize geselecteerd als de ervaren en deskundige partner, die de verticaal geïntegreerde waardeketen zal ondersteunen.
"We zullen meer zijn dan een leverancier voor Delhaize", legt Adrie Bakker, General Manager bij Bakker Belgium, uit. "Ons doel is om toegevoegde waarde te bieden. Op basis van onze expertise in duurzaam supply chain management, zullen we een partner zijn voor zowel Delhaize als voor het leveranciersnetwerk van Delhaize".
“Door de waardeketen van verse groenten en fruit verder verticaal te integreren, zal Delhaize zich kunnen blijven concentreren op de behoeften van haar consumenten en het vertrouwen van klanten kunnen versterken door producten van topkwaliteit in de categorie groenten en fruit aan te bieden”, benadrukt Greenyard. Net als voorheen, zal Delhaize zich blijven concentreren op het inkopen van verse Belgische producten.
Momenteel werken beide bedrijven aan de integratie van de belangrijkste processen om tot een volledig gecontroleerd toeleveringsmodel te komen. Dat model zal leiden tot meer innovaties, kortere en efficiëntere waardeketens, betere beschikbaarheid en nog versere producten. Bakker Belgium zal investeren in een speciaal daarvoor voorziene locatie in België, van waaruit haar activiteiten voor Delhaize vanaf 2020 volledig operationeel zullen zijn.
Door deze overeenkomst zal de geleverde hoeveelheid vers fruit en groenten aan Delhaize in België aanzienlijk toenemen voor Greenyard. Bovendien zal dit toegenomen volume een positief effect hebben op de omzetgroei. “Via dit verticaal geïntegreerde waardeketenmodel zetten Delhaize en Bakker Belgium zich in om de consumptie van groenten en fruit te vergroten voor een gezondere toekomst”, besluit Greenyard.
Dit is trouwens niet het enige partnership dat Greenyard aangaat. Vorige maand kondigde het bedrijf ook al zijn samenwerking aan met een andere retailer, Carrefour, waarbij beide bedrijven een principeakkoord hebben getekend voor de levering van verse groenten en fruit.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?