- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Februari was een goede maand voor de auto industrie in België. Volgens de cijfers van automobielfederatie Febiac kocht de Belg in vergelijking met vorig jaar 4,5% meer nieuwe auto’s.
51 942 nieuwe personenwagens werden ingeschreven in februari. Het populairste merk was Renault met 4.395 inschrijvingen, gevolgd door Peugeot (4.178), Opel (4.016), Volkswagen (4.003) en BMW (3.524). Het totaalcijfer in 2017 staat nu op 103 643. Vorig jaar waren dat er maar 94 033 voor de eerste twee maanden, wat neerkomt op een stijging van 10,22%.
En niet alleen de personenwagens deden het goed volgens de cijfers van Febiac.Ook voor de vrachtvoertuigen waren de verkoopresultaten positief. De zware vrachtvoertuigen tot 16 ton scoorden 4,7% hoger en de voertuigen boven 16 ton deden het maar liefst 25,3% beter. De lichte vrachtvoertuigen waren op hun beurt dan weer goed voor een stijging van 13,6%.
Slechter gaat het met de motorfietsen en de scooters. De trend van de tegenvallende maand januari zet zich voort. In 2017 zijn er slechts 2 973 inschrijvingen genoteerd. Als we naar de eerste twee maanden van 2016 kijken, zaten we op 3 751 inschrijvingen. Een daling van maar liefst 18,8%.
Meer informatie kan u vinden op de site van Febiac.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?