- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het aanbod producten die online verkocht worden, wordt steeds diverser. Zelfs investeringsgoederen worden nu in webshops aangeboden. Renault Trucks, die al zware bestelwagens online verkoopt, heeft het aanbod in zijn webshop uitgebreid tot nieuwe vrachtwagens.
Een jaar geleden startte de constructeur als eerste in België met de online verkoop van Master-bestelwagens. Volgens Johan Saveniers, commercieel directeur bij Renault Trucks BeLux, is het succes ervan onder andere te danken aan de scherpe nettoprijzen die online worden gehanteerd. Daarom wordt het concept nu doorgetrokken naar de vrachtwagens. Twee modellen worden in de webshop aangeboden met een complete dienstverlening en een prijs per maand.
Het eerste is een distributietruck (van het type D12) die uit stock wordt aangeboden. De klant kan kiezen tussen een standaard laadbak met laadlift van 1500 kg of zelf een opbouw bepalen, die Renault Trucks op het naakte chassis monteert. Het tweede is een zware T 4x2 trekker met een vermogen van 460 pk, die eveneens direct leverbaar is. Ook in dit geval gaat het om een leasingformule met vaste maandprijs. “De klant kan ook kiezen voor een flex-lease formule, waarbij men al na 24 maanden kosteloos kan uitstappen”, zegt Saveniers.
Volgens hem biedt de online-verkoop van bestelwagens en trucks mogelijkheden voor klanten die eenvoudiger zaken willen doen en de ‘kleine letters’ schuwen. “Een webshop biedt veel transparantie, wat voor veel klanten belangrijk blijkt. Tevens bespaart het online zakendoen - naast kosten - ook veel tijd. Ook de scherpe online tarieven spreken hen aan, zo is uit onze gesprekken met klanten naar voren gekoen”, klinkt het tot slot.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?