- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Iedereen kent ze wel, de frustraties wanneer je op café, op een festival of tijdens het uitgaan een drankje probeert te bestellen. Ellenlang aanschuiven aan de toog of tevergeefs de ober zijn aandacht proberen trekken op een overvol terras is binnenkort verleden tijd. Tenminste als we de makers van de applicatie Tsjing mogen geloven.
Op evenementen en in drukke horecazaken snel en efficiënt een drankje bestellen kan dus binnenkort gewoon via je smartphone. Tsjing werkt heel eenvoudig: scan de QR-code op je tafel, selecteer een drankje en geef je bestelling door. Even later verschijnt de ober met je drankjes en hoef je alleen nog de rekening te betalen.
Niet alleen de klant wordt zo sneller geholpen, ook het werk van de obers zal hiermee verlicht worden. Op termijn zou het zelfs de bedoeling zijn om via de app af te rekenen, met daarenboven nog eens de mogelijkheid om dit gezamenlijk of apart te doen. Ook voor merken zou Tsjing heel wat voordelen hebben. Dankzij de app zouden ze naast het koopgedrag in de supermarkt ook na kunnen gaan wie wat consumeert in de horeca.
Voor het eerst investeert nu ook Living Tomorrow in een extern bedrijf. Samen met Duval Union bezit het innovatiecentrum tien procent van de aandelen van Tsjing.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?