- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De Italiaanse moderetailer Calzedonia heeft plannen om nieuwe winkels te openen in de de Verenigde Staten, China en Japan. Die plannen komen er nadat Calzedonia gewag maakte van stabiele verkoopcijfers in 2018. Dat meldt nieuwsagentschap Reuters.
Het Italiaanse bedrijf boekte vorig jaar een omzet van 2,3 miljard euro waarvan meer dan de helft afkomstig was van vestigingen in het buitenland. Daar bezit Calzedonia namelijk verschillende sokken en lingerieketens.
De groep die de merken Intimissimi en Tezenis beheert, meldt dat de omzet met 2% steeg in 2018 zonder rekening te houden met wisselkoersen. Zij daalden 0.5% door het deviezeneffect.
Het EBITDA over het volledige jaar bedroeg 478 miljoen euro, of 20,8% van de omzet. Dat is iets minder dan de EBITDA van vorig jaar van bijna 490 miljoen euro.
Foto: Calzedonia webshop
Erwin Vandenbosch
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?