Gondola
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gondola
De omzet van Carrefour is in België met 9% gestegen, blijkt uit de jaarresultaten van de Franse supermarktgroep. Tegelijk maakt de retailer in ons land nog altijd verlies. 2024 moet op dat vlak een keerpunt worden.
Carrefour groeit verder in ons land. De omzet van de retailer is gestegen tot ruim 4,58 miljard euro, een klim van 9%. De retailer dankt die stijging aan zijn herstelstrategie, die naar eigen zeggen meer klantentrouw, een hoger marktaandeel en een groei in volume opleverde. De supermarktketen profiteerde ook van de sluiting van de Delhaize-winkels. In de eerste jaarhelft lag de omzet daardoor 11,3% hoger, in de tweede jaarhelft nog 7%, meldt De Standaard. De supermarktketen maakte daarnaast werk van een vereenvoudiging van de organisatie, nieuwe werkmethoden en meer productiviteit. Het is het zesde kwartaal op rij waarin Carrefour België groeit. Toch maakt de Franse supermarktgroep in ons land nog altijd verlies. De courante bedrijfswinst bleef op het niveau van 2022, klinkt het. Verantwoordelijk daarvoor zijn onder meer de marketingkosten en hoge energiefacturen. 2024 moet wel beterschap brengen: dit jaar zou er opnieuw winst moeten zijn. De hele Carrefour-groep realiseerde vorig jaar een omzet van 94,13 miljard euro, dat is 10,4% meer dan in 2022. De nettowinst steeg met 7,6% tot 1,3 miljard euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?