Vandemoortele zet zijn expansie verder. Na verschillende grote overnames in de Verenigde Staten en Italië, neemt Vandemoortele nu ook Délifrance, een van de grootste diepvriesproducenten van Europa, over.

Vandemoortele is aan een groot overname-offensief bezig. Nadat de groep in 2024 en dit jaar al eerdere overnames deed in Italië (Dolciaria Acquaviva en Lizzi) en de Verenigde Staten (Banneton en Bunge), is nu ook Délifrance aan de beurt. Het is een van Europa's grootste producenten van diepgevroren bakkerijproducten met een omzet van 930 miljoen euro tot 30 juni 2024. Door hun activa en knowhow te combineren, zouden Délifrance en Vandemoortele hun klanten een compleet assortiment viennoiseries, artisanale broden, donuts, Italiaanse delicatessen en gebak kunnen aanbieden onder bekende merknamen zoals Délifrance, Banquet d'Or, Doony's, Lanterna, Acquaviva en Lizzi. Door de overname wordt een nieuwe groep gecreëerd met een verwachte omzet van 2,4 miljard euro. “We hebben veel respect voor de knowhow en expertise die Délifrance vertegenwoordigt”, zegt Yvon Guerin, CEO van Vandemoortele. “Deze nieuwe alliantie zou ons in staat stellen om onze groei te versnellen en krachtige synergieën te creëren op het gebied van klantenservice, productassortimenten, innovatie en branding.” Tot nu toe maakte Délifrance deel uit van de Franse landbouw- en agrovoedingscoöperatie Vivescia. De waarde van de overname van Délifrance is nog niet bekend.