Carrefour wil volgend jaar Oezbekistan veroveren dankzij zijn samenwerking met de Majid Al Futtaim groep, die de expansie zal leiden. Concreet zullen de komende twee jaar 7 Carrefour-winkels het licht zien in de Oezbeekse hoofdstad Tashkent.

Carrefour heeft grootse plannen: in de komende twee jaar wil de retailer 7 winkels open in de Oezbeekse hoofdstad Tashkent. Daarbij zullen 3 supermarkten en één hypermarkt in 2020 hun deuren openen en volgen er nog eens 2 supermarkten en een hypermarkt in 2021. Om de hele operatie in goede banen te leiden, doet Carrefour beroep op de Majid Al Futtaim Groep die al sinds 1995 een trouwe partner is van Carrefour en die maar liefst 285 Carrefour-hypermarkten en supermarkten verspreid over 14 landen runt. De retailer benadrukt bovendien dat Oezbekistan een mooie eerste stap is om de Aziatische markt te veroveren. 

Door zijn entree op de Oezbeekse markt creëert Carrefour maar liefst 2.500 jobs en zal het beroep doen op maar liefst 600 lokale leveranciers, producenten en boeren. De foodsector in Oezbekistan is momenteel volop aan het groeien en zou tegen 2023 zo’n 5 miljard dollar waard zijn in Tashkent. Bovendien is er ook een stijgende vraag naar moderne retailformules.

“We zijn erg blij dat we Oezbekistan kunnen laten kennismaken met onze winkels en producten via een langdurige samenwerking met de Majid Al Futtaim groep", verduidelijkt Patrick Lasfargues, Executive Director for International Partnerships bij Carrefour. "Dankzij onze steun kan onze partner een actieve strategie implementeren om het Carrefour-netwerk verder te doen groeien in landen waar het al een gevestigde waarde is, maar ook in nieuwe landen waar zijn expertise zal helpen om snel uit te groeien tot marktleider.”