- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour opent een ’Afterwork Pick-up Point' op de site van de VRT en de RTBF. Aan de uitgang van het kantoor kunnen de werknemers van deze bedrijven hun boodschappen gewoon afhalen. Het is de eerste keer dat Carrefour een ‘privé-Drive’ opent in een bedrijf.
Veel bedrijven hebben geen supermarkt in de buurt, en als er al zijn, is het daar superdruk tijdens de piekuren. Je boodschappen doen na het werk wordt zo een echte uitdaging. Daarom pakt Carrefour uit met een nieuw concept en creëerde het een privé-Drive, waarvan het eerste filiaal opent op de parking van de VRT en de RTBF. Het project heeft veel potentieel: de twee openbare omroepen delen een parking en stellen samen zo'n 3.000 mensen tewerk.
Tijdens de werkuren
Vanaf 29 mei kunnen de medewerkers van de openbare omroepen online bestellingen plaatsen via www.vrt.drive.be of www.rtbf.drive.be. Dat kan wanneer het hen het beste past, tot 11u00 op de dag van afhaling. De bestelling wordt klaargezet door Carrefour tijdens de werkuren. Voor de klant naar huis gaat, kan hij dan zijn bestellingen afhalen bij het 'Afterwork Pick-up Point', een ruimte vol koelmeubels en rekken, waar hij wordt opgewacht door twee Carrefour-medewerkers.
7500 referenties
De dienst biedt keuze uit maar liefst 7500 referenties: van verse producten, droge voeding, diepvriesproducten tot zelfs bakkerijproducten en verse koffiekoeken. Het klaarzetten en de levering is gratis en de medewerkers van de VRT en de RTBF genieten bovendien van promoties en nieuwigheden.
Het is de eerste keer dat Carrefour een filiaal opent in een bedrijf, maar er werden al contacten gelegd met andere bedrijven.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?