Yoboo
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Yoboo
Colruyt Group neemt een participatie in het digitaal gezondheidsplatform yoboo. De investering kadert in de ambitie van Colruyt Group om gezondheid en welzijn toegankelijker te maken voor iedereen. Hoeveel de groep betaalde voor de transactie is niet bekend.
Dat Colruyt Group de laatste jaren flink bouwt aan zijn gezondheidspijler is algemeen geweten. Na onder andere online apotheek Newpharma en fitnessketen Jims, wordt ook digitaal gezondheidsplatform yoboo vanaf vandaag lid van de Colruyt Group-familie. Yoboo wil mensen helpen hun levensstijl te optimaliseren via een persoonlijk begeleidingstraject. Na het invullen van een uitgebreide vragenlijst, voorziet de Belgische start-up een individueel dashboard waarin de gebruiker zes gezondheidspijlers te zien krijgt waarop gewerkt kan worden. Stap voor stap inspireert yoboo vervolgens over levensstijlaanpassingen, gebaseerd op de aanwezige noden. “Uiteindelijk is het onze bedoeling dat mensen zich dankzij het yoboo-traject fysiek, mentaal en emotioneel beter voelen. We werken daarvoor samen met een netwerk van gezondheidsprofessionals zoals apothekers, die met behulp van het dashboard diepgaandere inzichten kunnen geven en adviseren over welke acties er te nemen zijn”, licht Luc Kleynjans, mede-oprichter van yoboo, toe.
Door deze samenwerking voegt Colruyt Group, dat bijna de helft van de aandelen van yoboo overneemt, een aanzienlijke expertise op gebied van gezondheid en digitale oplossingen toe aan zijn portfolio, met als doel mensen zo goed mogelijk te kunnen helpen in het maken van bewuste gezondheidskeuzes. Voor yoboo betekent dit dan weer een grote stap vooruit in kennisdeling, groeimogelijkheden en een nog vlottere ondersteuning van de verbonden apothekers. "Dankzij de samenwerking met Colruyt Group kunnen we nu nog beter de bestaande kloof tussen technologie en de huidige gezondheidsmarkt dichten", klinkt het bij yoboo, dat samen met Colruyt Group de gedeelde ambitie: “beter voorkomen dan genezen”, nastreeft. Binnen de participatie van Colruyt Group in yoboo, zit ook de overname van twee fysieke apotheken en een medisch centrum die al gelinkt zijn aan het digitaal gezondheidsplatform. Het gaat om Apotheek Noorderlaan in Antwerpen en Z+ Pharma in Zwijndrecht. Zij zullen bij de samenwerking worden ingezet om nieuwe ideeën te testen. Vandaag zijn er 31 zelfstandige apotheken aan yoboo gelinkt, met de ambitie om in de toekomst nog meer apotheken te gaan ondersteunen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?