Colruyt Group test sinds vandaag een nieuw stadsconcept: Collect&Go City. Klanten die hun boodschappen online bestellen via citycollect.be kunnen die 3 uur later ophalen in een pop-up bike aan het Flageygebouw in Elsene.

Na de lancering in augustus van Rose Mary, een nieuw foodconcept waarbij klanten in Brussel maaltijden kunnen bestellen bij Colruyt, komt Colruyt Group met een nieuwe concept: Collect&Go City. Dit mobiele stadsconcept in het centrum van Brussel moet beter inspelen op de behoeften van milieubewuste stedelingen die tijd willen besparen en op zoek zijn naar nabijheid. Klanten kunnen kiezen uit 500 verse producten en gerechten. “Daarbij zullen klanten telkens een 15-tal receptideeën terugvinden op onze site waarvan ze alle ingrediënten in 1 klik aan hun winkelmandje toevoegen", zegt Tom Deprater, verantwoordelijke voor Collect&Go. "Ook zullen we veel bereide maaltijden en convenience aanbieden”. Die zijn zowel afkomstig uit de traiteurafdeling van Colruyt, als van het nieuwe foodconcept Rose Mary. Om de versheid te garanderen worden de producten bewaard in koelboxen tot ze worden opgepikt.

Het principe van Collect&Go City is simpel. Klanten plaatsen hun bestelling via de website citycollect.be. Dit kan elke dag tot 17 uur voor afhaling op de dag zelf. Drie uur later kunnen ze hun bestelling afhalen op het Heilig-Kruisplein, naast het Flageygebouw in Elsene, waar elke werkdag van 15.30 tot 19.45 uur een pop-up bike zal staan. Winkelmedewerkers verzamelen de boodschappen in de Colruyt-winkel van Etterbeek en brengen die met een cargofiets tot aan het plein om de pop-up bike te bevoorraden. Per bestelling wordt er een servicekost van 2,5 euro aangerekend. “Al laten we deze servicekost in het begin van de test vallen bij wijze van lanceringspromo”, verklapt Tom Deprater. Betalen kan enkel online via Bancontact (Payconic) of kredietkaart. Klanten moeten ook zelf een draagtas meenemen om hun boodschappen in op te bergen. 

Het concept zal 9 weken lang getest worden aan het Flageygebouw in Elsene. Nadien volgt een uitgebreide evaluatie. “Met Flagey hebben we een locatie te pakken met een hoge densiteit en goede socio-demografische mix. Het is ook een heus mobiliteitsknooppunt: bewoners en pendelaars verplaatsen zich er vooral te voet, met de fiets of op het openbaar vervoer. Een andere grote troef is de Colruyt-winkel van Etterbeek die zich op een kilometer afstand bevindt", besluit Deprater.