- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Black Friday is een onverhoopt succes voor de Belgische handelaars. Alle verkoopcijferrecords werden voorbije vrijdag geklopt, blijkt uit een peiling van sectorfederatie Comeos. In vergelijking met vorig jaar was er een verhoging van de elektronische betalingen met 19% in vergelijking met 2016.
Talrijke handelaars hebben vorige vrijdag ingespeeld op Black Friday, van elektroketens over speelgoedwinkels en interieurzaken tot modeshops. Zelfs supermarkten hadden speciale acties voorzien. De webshops stelden vast dat sommige klanten langer op bleven om hun bestellingen voor middernacht te kunnen doorgeven. “Eén van de grootste online winkels in België en Nederland nu al de beste verkoopdag in de geschiedenis van het bedrijf, met drie keer meer bezoekers in vergelijking met vorig jaar”, aldus Comeos.
Het succes vertaalt zich in het hogere aantal elektronische betalingen (+19%) in vergelijking met vorig jaar. Of dat effectief wijst op een groter aantal aankopen dan wel op een grotere populariteit van elektronisch betalen, is niet af te leiden uit de gegevens van Comeos. “De voorlopige resultaten overstijgen onze verwachtingen. Het toont dat het evenement verder gaat dan de traditionele solden, die vooral impact hebben op kledingwinkels. De consument kan er alleen maar bij winnen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?