- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het vertrouwen van de Belgische consument is voor de vierde maand op rij gestegen, en klokt in juli af op het hoogste peil sinds september. Dat blijkt uit de barometer van de Nationale Bank van België (NBB).
Het consumentenvertrouwen komt deze maand uit op -16. Dat is de hoogste score sinds september 2012 (-14). Dat het vertrouwen de laatste maanden weer toeneemt is volgens de NBB een gevolg van de betere economische vooruitzichten.
“De versteviging van het consumentenvertrouwen is integraal toe te schrijven aan gunstigere macro-economische vooruitzichten”, klinkt het. “De vrees voor een toename van de werkloosheid in de volgende twaalf maanden is duidelijk afgenomen. Daarenboven blijven de consumenten minder negatief gestemd over de verwachte ontwikkeling van de economische situatie in België. Op persoonlijk vlak verwachten de huishoudens evenwel een lichte verzwakking van hun financiële situatie en van hun spaarvermogen.”
Ondanks de verbetering is het alweer van mei 2011 geleden dat er nog eens een positieve score was voor het consumentenvertrouwen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?