- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het vertrouwen van de Belgische consument heeft zich in augustus verder verstevigd. Na vijf opeenvolgende verbeteringen staat de indicator vandaag op het hoogste peil in 15 maanden. Dat heeft de Nationale Bank van België bekendgemaakt.
De index van het consumentenvertrouwen steeg deze maand van -16 naar -12. Hoewel het vertrouwen dus wel nog onder het langetermijngemiddelde zit, is dit het hoogste peil in 15 maanden.
De Belg heeft vooral weer vertrouwen in de economische situatie van ons land. Voor het eerst sinds mei 2011 worden daar geen negatieve cijfers voor opgetekend. De Belgische economie groeide eind juli dan ook voor het eerst (+0,1%) sinds lang. Ook de vrees voor werkloosheid neemt af.
Voor hun eigen financiële situatie verwachten de Belgische consumenten echter maar een beperkte verbetering in de toekomst. Hun spaarvermogen zien ze er zelfs aanzienlijk op achteruitgaan het komende jaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?