- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het vertrouwen van de Belgische consument blijft deze zomer op peil. Na verbeteringen in juni en juli, heeft de indicator van het consumentenvertrouwen zich in augustus gestabiliseerd. Dat meldt de Nationale Bank van België (NBB).
In juni steeg de indicator van het consumentenvertrouwen voor het eerst dit jaar tot -6. In juli zette die verbetering zich verder (-4), maar in augustus blijft het consumentenvertrouwen hangen op het peil van vorige maand. Daarmee blijft de Belg even optimistisch als in januari.
“Over het geheel genomen zijn de vier onderliggende componenten van de indicator weinig veranderd ten opzichte van de voorgaande maand,” klinkt het bij de NBB. Van de macro-economische vooruitzichten zijn die met betrekking tot de algemene economische situatie iets verder verbeterd. Daartegenover is de vrees voor een stijging van de werkloosheid voor de tweede opeenvolgende maand licht toegenomen. Op persoonlijk vlak verwachten de gezinnen een status-quo van hun financiële situatie. Ze denken evenwel wat minder te zullen sparen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?