- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het lijkt erop dat de geek-cultuur steeds populairder wordt bij consumenten van alle leeftijden en stijlen. Bij Cora kende deze afdeling in 2021 een groei van 60%.
Door het groeiende succes van de geek-cultuur (producten die zijn afgeleid van superhelden, strips, tv-series, manga’s en grote bioscoopfilms) heeft Cora sinds eind juni 2019 geleidelijk aan Geek Corners geïnstalleerd in zijn winkels. Een succes zo blijkt nu, want de afdeling zag de verkoop dit jaar al met 60% stijgen. Cora werkt voor zijn geek-afdeling samen met het Belgische bedrijf Road Sixty Geek en biedt 4.000 producten aan gaande van mokken, accessoires, mondmaskers en gezelschapsspellen tot decoratieve objecten. Hoewel de geek-cultuur enkele jaren geleden vooral jongeren tussen 12 en 18 jaar aantrok, is dat nu uitgebreid tot allerlei profielen. Zo zijn ook kinderen vanaf 5 à 6 jaar, vrouwen en nostalgische jongvolwassenen steeds vaker geïnteresseerd.
“De interesse voor dit soort producten is gestegen door de coronapandemie en de lockdown, want de afdeling ging er met 60% op vooruit in 2021", reageert Cora. "De Geek Corners in de Belgische Cora's hebben hun Franse broertjes op ideeën gebracht, want ook zij zijn met zo’n ruimte van start gegaan.Ondertussen zijn de 55 Franse Cora hypermarkten in het geek-avontuur gestapt. Daarnaast lopen er besprekingen met de groep Cora in Roemenië. Een akkoord met de 12 hypermarkten in dat land wordt binnenkort verwacht.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?