- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De corona-crisis zorgt in supermarkten en winkels voor een terugkeer naar plastic en andere verpakkingen. Een blijvende evolutie?
Bij plastic fabrikanten is het alle hens aan dek. Of het nu gaat om producenten van plexiglas schermen of fabrikanten van plastic verpakkingen voor voedingswaren: de vraag is sinds het begin van de corona-crisis stevig toegenomen. “Wij zien een stijging van 10 à 30%”, zegt Raf Ketelslegers van Impacked International, een Belgisch bedrijf dat vooral werkt in de vleessector en bereide gerechten. “We zien vooral dat er bij traiteurs en bereide maaltijden een veel grotere vraag is. Het houdt producten langer houdbaar en het maakt ze veiliger. Plastic is een fantastisch materiaal, dat komt door deze crisis extra aan het licht. Wij specialiseren ons in gerecycleerd PET-materiaal, dat geeft de langste houdbaarheid aan voedingswaren.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?