- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Speculatie over samengaan Delhaize en Ahold herrijzen. Volgens de
The Wall Street Journalstaat Ahold klaarvoor groei door overnames of door uitbreiding van Ahold-supers in andere landen, o.a. België. Twee jaar geleden bevestigde Pierre-Olivier Beckers dat Ahold een gepaste (fusie-)partnerzou zijn, maar dat het daarvoor zijn Amerikaanse activiteit U.S. Foodservice zou moeten verkopen. En dat heeft ondertussen plaat gevonden. De fusie Ahold en Delhaize betekent een jaaromzet (in de VS) van 40 miljard dollar en een sterke marktpositie. In Europa zou zo'n fusiegroep naast de Benelux ook sterk zijn in Zweden en Griekeland, waar Delhaize de laatste tijd sterk investeert.Voor Delhaize tikt de klok: de groep moet zich zo snel mogelijk integreren in een groter geheel; dat zijn de regels van het spel in retail land. Wereldwijd zijn alle retailers geconsolideerd, en worden aankopen meer en meer geconcentreerd.Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?