- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Decathlon wil dit jaar Cubee-afhaalpunten introduceren in 12 winkels. De eer is weggelegd voor Decathlon Maasmechelen en Olen, waar consumenten voortaan de klok rond hun online bestelde pakjes kunnen afhalen of verzenden.
Consumenten die bij Decathlon gaan shoppen kunnen voortaan ook hun online bestelde pakjes afhalen of verzenden. De primeur is weggelegd voor Decathlon Maasmechelen en Olen, waar de eerste Cubee-afhaalpunten geïnstalleerd werden. Ter herinnering, de pakjesautomaat van Cubee, een merk van bpost, is een onbemand afhaalpunt waar consumenten hun online bestellingen van verschillende webshops kunnen afhalen en terugsturen. De Cubee-automaat bij Decathlon Maasmechelen telt in totaal 58 lockers, van klein tot groot, en staat buiten op de parking van de sportwinkel. Daardoor is de dienst 24 uur op 7 toegankelijk.
Tegen eind dit jaar wil Decathlon in totaal 12 winkels, inclusief Maasmechelen en Olen, uitrusten met pakjesautomaten van Cubee.
“Onze samenwerking met Cubee past perfect in de optimale service die we nastreven. Zo kunnen klanten nu ook na de openingsuren hun pakje ophalen bij hun favoriete sportwinkel”, verklaart Projectleider Ina Vandercappellen. “Op termijn willen we de Cubee-pakjesautomaten inzetten voor onze click&collect-service: de klant doet zijn bestelling online, de verkoper legt het klaar in de automaat en de klant kan zijn pakje nog dezelfde dag ophalen.”
Concreet kunnen consumenten rechtstreeks in de check-out van de Decathlon-webshop ‘Cubee pakjesautomaat’ selecteren tussen de verschillende leveropties. Van zodra de koerier hun bestelling in de Cubee-pakjesautomaat legt, ontvangen ze een mail of sms met de afhaalcode (QR en digitaal). Anderzijds kunnen klanten die zelf een pakje willen verzenden of terugsturen dat doen door simpelweg de barcode op het pakje te scannen en een Cubee-locker te selecteren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?