- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize gaat onbemande Shop&Go Delhaizewinkels openen in België. De kleine winkels zullen zich in bedrijven of organisaties van iedere grootte bevinden en zijn uitsluitend bestemd voor medewerkers of bezoekers.
Delhaize zal de winkels met automatenspecialist Selecta openen. Samen zien ze een potentieel van een 100-tal winkelpunten in de komende twee jaar. De eerste onbemande winkel opent deze week zijn deuren in Wielsbeke voor de medewerkers van de producent van aardappelspecialist Agristo. “Aangezien het dicht aanleunt bij het bestaande convenienceconcept Shop&Go zal deze winkelformule dezelfde naam dragen. Maar er zijn wel enkele verschillen. De winkel zal onbemand zijn en kan 24/7 open zijn dus zowel tijdens de vroege dienst in de ochtend, overdag, ‘s avonds of ’s nachts. Op die manier is de winkel altijd toegankelijk en dit op een kostenefficiënte manier voor het bedrijf. De betaling kan voor het gemak en de veiligheid enkel digitaal gebeuren en alle digitale betaalmanieren zijn voorzien. Deze winkels zullen enkel toegankelijk zijn voor medewerkers of bezoekers van het bedrijf zelf”, aldus Delhaize in een persbericht.
De winkels zullen een aanbod hebben van gemiddeld 250 referenties met producten voor ieder moment van de dag: verse sappen, heerlijke broodjes, salades, maaltijden en andere snacks. Er zal een ruime keuze zijn tussen de bekende merkproducten en de huismerkproducten van Delhaize. Bedrijven die niet voldoende ruimte hebben voor een winkel kunnen ook beroep doen op een slimme koelkast. Wanneer een klant een item uit de koelkast haalt, detecteert deze om welk product het gaat en zal dit product aangerekend worden aan de klant wanneer hij de koelkast opnieuw sluit. Delhaize verwijst naar de nieuwe situatie en cateringsorganisatie op kantoor na Covid. Grote bedrijfsrestaurants zijn in bepaalde bedrijven minder nodig maar tegelijkertijd rekenen medewerkers volgens de supermarkt wel op lekker, vers en gevarieerd eten en drinken op elk moment van de dag. Omdat de automatische bedrijfswinkel dicht aanleunt bij het bestaande convenienceconcept Shop&Go zal het dezelfde naam dragen
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?