- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In de vernieuwde Delhaizewinkel in Waterloo kunnen klanten sushi kopen die vers bereid wordt in een speciale sushistand. Delhaize gaat daarmee Carrefour achterna, die de verse sushiformule al in 2011 lanceerde.
Delhaize Waterloo is grondig gerenoveerd en heeft ook een sushistand gekregen, waar professionele sushichefs of “sushimasters” voor de ogen van de klant de rauwe visgerechten bereiden. Die heeft keuze uit een 50-tal sushireferenties. Het gaat om een pilootproject dat samen met Sushi Gourmet werd ontwikkeld en dat in de komende maanden uitgebreid kan worden naar andere Delhaizesupermarkten.
Het initatief van Delhaize doet geen klein beetje denken aan het sushiconcept waar Carrefour eerder mee uitpakte. De Franse retailer begon in 2011 met een vers bereide sushistand in haar Carrefour planet-winkels, met groot succes. Een project dat nu ook navolging krijgt bij de concurrentie.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?