- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Drie jaar na de opening van de eerste d’ici in Naninne, opent de hyperlokale supermarkt een tweede vestiging in Hannut.
In mei 2013 opende in Nannine (bij Namen) de eerste d’ici de deuren. Een supermarkt die enkel Belgische producten verkoopt en nauw samenwerkt met lokale producenten. De helft van de producten in d’ici Nannine is afkomstig van bedrijven gelegen op minder dan 50 kilometer van de winkel. Naast alleen een uitgesproken “locavoor” verkooppunt, wil het concept ook een levendige ontmoetingsplek zijn voor producent en consument.
Over uitbreidingsplannen was mede-oprichter Frank Mestdagh bij de opening nog voorzichtig. “We nemen nog even de tijd om te zien hoe dit project zich ontwikkelt, maar hebben natuurlijk al wel over het idee nagedacht”, zei hij toen aan Gondola. Ondertussen is het duidelijk dat er genoeg tijd over gegaan is. Op 19 mei opent immers een tweede winkelpunt de deuren in Hannut, een dorp in de provincie Luik maar niet ver van Vlaams-Brabant.
D’ici Hannut neemt zijn intrek in het gebouw van een voormalige Lidl op de rue de Landen. De winkel heeft een oppervlakte van 400 vierkante meter en zal producten aanbieden van 30 producenten uit de regio rond Hannut. Daarnaast zal ook een deel van het assortiment uit d’ici Nannine hier aangeboden worden. De winkel zal 8 personeelsleden tewerk stellen, uiteraard mensen uit de streek.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?