Gondola
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gondola
#9 Drie jaar na de coronapandemie vond in Düsseldorf opnieuw EuroShop plaats, één van de grootste retailbeurzen ter wereld en daarom ook één van de afspraken die we absoluut niet wilden missen. Onze redactie maakte een selectie van de belangrijkste innovaties. Ontdek ze in onze serie. Nu is het de beurt aan Signify.
De Nederlandse lampenspecialist Signify (eerder bekend als Philips) legde de nadruk vooral op duurzaamheid, een profilering die menig mens kon versieren, want hun stand zat tjokvol geïnteresseerde klanten en persleden. Van gerecycleerde visnetten tot hergebruikte oliën, you name it … Elke innovatie werd als ecologisch verantwoord voorgesteld. Dat is maar goed ook, want het bedrijf zegt zelf CO2-neutraal te zijn voor haar wereldwijde activiteiten sinds 2020.
De focus op duurzaamheid is herkenbaar in hun nieuwste product. Met de Philips StoreFlow introduceert Signify een nieuwe spot voor een optimale belichting van rekken. De boogvormige lamp schijnt met een hoog contrast op zowel de bovenste als de onderste rekken en zet producten op ooghoogte in de kijker door ze net iets meer te verlichten. Daarbij is de Philips StoreFlow uit meer dan 70% natuurlijke producten gemaakt en kan de lichtintensiteit zowel draadloos als met een ingebouwd besturingspaneel bediend worden. Zo kunnen retailers de sfeer naar believen aanpassen op een flexibele en discrete manier.
Verder showde Signify ook vernieuwing in haar projectors, waarvan de lamp nu ook in rechthoekige vorm beschikbaar is. Zo gaat er geen licht verloren in de overlapping die normaal gezien bij ronde schijnwerpers nodig is om elk deel van de toonbank te verlichten. Nu elk deel van de toonbank netjes belicht wordt, krijgt elk product evenveel aangepast licht – de spots zijn namelijk geprogrammeerd volgens bepaalde “kleurenrecepten” die eigen zijn aan het type voedsel of aan de kleur van het kledingstuk, bijvoorbeeld, dat beschenen is. Vers voedsel verkleurt zo minder snel en blijft dus langer goed.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?