- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Een interessant artikel van onze collega's van l'Echo over de evolutie van de de markt van duurzame producten. We leren er dat na een erg slecht slecht eerste kwartaal (-2,7%), de markt een opleving van 6,4% kende in het tweede kwartaal, maar het einde van 2012 zou er weer moeilijk uitzien. Volgens Wim Boesmans, Business Consultant Retail bij GfK die werd geïnterviewd in het artikel zijn dit best opmerkelijke resultaten: “De markt heeft het verlies van het eerste kwartaal meer dan goedgemaakt. Dat is ongetwijfeld het resultaat van een toename van het consumentenvertrouwen in die periode.” Dat consumentenvertrouwen gaat ondertussen weer in dalende lijn. Zal de slingerbeweging zich voortzetten?
U vindt het volledige artikel van Jean-François Sacré van 28 augustus op de website van l'Echo.
Source: L'Echo
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?