Een derde van de omzet van Belgische ondernemingen is afkomstig van e-commerce. Dat blijkt uit de 9de editie van de Barometer van de Informatiemaatschappij die door de FOD Economie gepubliceerd werd. België scoort zo een pak beter dan onze buurlanden en het Europese gemiddelde.
De coronacrisis heeft dit jaar het belang van digitalisering benadrukt. Toch zet België hier al enkele jaren sterk op in en met resultaat, zo blijkt uit de jaarlijkse 'Barometer van de Informatiemaatschappij' van de FOD Economie die de balans opmaakt van de ontwikkeling van de digitale economie en maatschappij in België en in de Europese Unie. In 2019 was e-commerce goed voor 32,6% van de omzet van Belgische bedrijven. Een pak meer dan het Europese gemiddelde (18,5%) en dat van onze buurlanden: daar schommelt het percentage tussen 13,5 % (Luxemburg) en 22 % (Frankrijk).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?