- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het is hoog tijd voor een revolutie in onze winkelkar en in ons bord, zegt eco-ondernemer Louis De Jaeger, onlangs spreker op Gondola Day. “We kunnen met ons huidige landbouw- en voedingssysteem nog enkele decennia verder, daarna is het gedaan.”
‘We eten ons dood’, zo luidt de onheilspellende titel van het boek van Louis De Jaeger (27). De boodschap: onze huidige landbouw en onze manier van consumeren moet helemaal anders. “Ons landbouwsysteem is niet houdbaar. We putten de bodem uit tot er niets meer overblijft en we creëren voedsel met minder voedingswaarde en smaak. Heb je al eens een natuurlijk gekweekte tomaat gegeten? Dat is een explosie van smaak. Een mondorgasme, echt. Een groot verschil met een tomaat uit de supermarkt, die minder smaak heeft. Het goeie nieuws is dat we het systeem kunnen omgooien. We hebben de mogelijkheid om op een duurzame manier voedsel te produceren. De vraag is alleen of we dat willen. We moeten daar met zijn allen over beslissen, maar ik hoop met mijn boek mensen te overtuigen dat het kan en dat het nodig is.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?